O internetovej - bannerovej reklame


Prvý reklamný banner sa údajne objavil už v roku 1994

Dnes všeobecne známy a najčastejšie používaný reklamný prúžok rozmerov 468x60 pixelov (banner) sa údajne po prvýkrát objavil na obrazovkách počítačov 25. októbra 1994. A to na stránke magazínu HotWired.com. Prvé peniaze za takúto reklamu ponúkla magazínu spoločnosť AT&T. Týmto sa po prvý krát dostala na obrazovky počítačov bannerová reklama. Ako už bolo uvedené, bola v podobe podlhovastého inzertného obrázku veľkosti 468x60 pixelov. A toto by mal byť on - ten prvý reklamný banner na svete:


prvy banner



Takže od týchto čias na internete tieto reklamné pásiky a rovnako aj varianty iných rozmerov vábia ľudí staticky alebo animáciou. Niekedy sa až nehorázne vnucujú a sú až príšerne otravné...

Asi za najväčšiu výhodu tohto formátu možno pokladať jeho vhodné umiestňovanie na weboch. Práve vďaka jeho veľkosti a tvaru ho internetové stránky často majú umiestnený na dobrých pozíciách, kde je výborne viditeľný a pri bežnom prezeraní stránky je doslova neprehliadnuteľný, užívateľ ho zaručene uvidí.

Rozhodne však neplatí, žeby ostatné rozmery boli na tom nejako výrazne horšie. Vždy záleží ako sú ne tej ktorej stránke umiestnene. Banner by sa nemal ani vnucovať, ale ani byť príliš schovaný a zastrčený.









kódy pre umiestnenie reklamy na stránky


O internetovej - bannerovej reklame

468x60 120x60 88x31 125x125 250x250 300x250 120x600 No-JavaScript

Home



Sme malá firma, ktorá sa snaží
pracovať s minimálnymi nákladmi