O internetovej - bannerovej reklame
Prvý reklamný banner sa údajne objavil už v roku 1994
Dnes všeobecne známy a najčastejšie používaný reklamný prúžok rozmerov 468x60 pixelov (banner) sa údajne po prvýkrát objavil
na obrazovkách počítačov 25. októbra 1994. A to na stránke magazínu HotWired.com. Prvé peniaze za takúto reklamu ponúkla magazínu
spoločnosť AT&T. Týmto sa po prvý krát dostala na obrazovky počítačov bannerová reklama. Ako už bolo uvedené, bola v podobe
podlhovastého inzertného obrázku veľkosti 468x60 pixelov. A toto by mal byť on - ten prvý reklamný banner na svete:
Takže od týchto čias na internete tieto reklamné pásiky a rovnako aj varianty iných rozmerov vábia ľudí staticky alebo animáciou.
Niekedy sa až nehorázne vnucujú a sú až príšerne otravné...
Asi za najväčšiu výhodu tohto formátu možno pokladať jeho vhodné umiestňovanie na weboch. Práve vďaka jeho veľkosti a tvaru ho internetové
stránky často majú umiestnený na dobrých pozíciách, kde je výborne viditeľný a pri bežnom prezeraní stránky je doslova neprehliadnuteľný, užívateľ ho zaručene uvidí.
Rozhodne však neplatí, žeby ostatné rozmery boli na tom nejako výrazne horšie. Vždy záleží ako sú ne tej ktorej stránke umiestnene.
Banner by sa nemal ani vnucovať, ale ani byť príliš schovaný a zastrčený.
kódy pre umiestnenie reklamy na stránky
O internetovej - bannerovej reklame
|